Revue Cliopsy
  • Accueil
  • La revue
    • Présentation
    • Comités
  • Consignes aux auteurs
  • Les numéros
    • N° 33 – avril 2025
    • N° 32 – octobre 2024
    • N° 31 – avril 2024
    • N° 30 – octobre 2023
    • N° 29 – avril 2023
    • N° 28 – octobre 2022
    • N° 27 – avril 2022
    • N° 26 – octobre 2021
    • N° 25 – avril 2021
    • N° 24 – octobre 2020
    • N° 23 – avril 2020
    • N° 22 – octobre 2019
    • N° 21 – avril 2019
    • N° 20 – octobre 2018
    • N° 19 – avril 2018
    • N° 18 – octobre 2017
    • N° 17 – avril 2017
    • N° 16 – octobre 2016
    • N° 15 – avril 2016
    • N° 14 – octobre 2015
    • N° 13 – avril 2015
    • N° 12 – octobre 2014
    • N° 11 – avril 2014
    • N° 10 – octobre 2013
    • N°9 – avril 2013
    • N°8 – octobre 2012
    • N°7 – avril 2012
    • N°6 – octobre 2011
    • N°5 – avril 2011
    • N°4 – octobre 2010
    • N°3 – avril 2010
    • N°2 – décembre 2009
    • N°1 – avril 2009
  • Contact
    • Nous écrire
    • Newsletter
  • Rechercher
  • Menu Menu

N°6 – octobre 2011

Télécharger le numéro 6

Sommaire PDF

Éditorial PDF

Recherches

  • Making a case for the psychoanalytic study of education PDF
    Alan Bainbridge, Linden West
  • To Think or Not to Think PDF
    Lene Auestad
  • Beginning teaching: the theory/practice divide PDF
    Alan Bainbridge
  • Margot’s Red Shoes PDF
    Anne Bastin, Philippe Chaussecourte
  • Self-Respect, Self-Confidence and Self-Esteem: psychoanalytic and philosophical implications for Higher Education PDF
    Tony Brown, Mark Murphy
  • Playing and Adults Learning PDF
    Jacki Cartlidge
  • Cross identification analysis in the class PDF
    Laure Castelnau, Claudine Blanchard-Laville
  • The Current Educational System as the Enemy of Experiential Learning PDF
    Anastasios Gaitanidis
  • Using Psychodynamic Ideas in Teaching and Research PDF
    Celia Hunt, Linden West
  • Training Psychologists: learning from emotions in the university context PDF
    Adele Nunziante Cesàro, Anna Zurolo, Valentina Boursier, Alessandra Delli Veneri
  • Good-enough or omnipotent trainers PDF
    Jean-Luc Rinaudo
  • Along the continua: mentally ill artist students uninterrupted PDF
    Olivia Sagan
  • When the Teachers’ Transferential Response Inhibits Learning PDF
    Alper Sahin
  • Learning through ourselves: the supervision group as a training tool PDF
    Alessandra Delli Veneri, Adele Nunziante Cesàro, Valentina Boursier
  • Training teachers: psychoanalytical issues in the teacher-student and institutional relationship PDF
    Anna Zurolo, Alessandra Delli Veneri

Autres écrits

  • Charles Gardou. Le handicap au risque des cultures PDF
    Jean-Sébastien Morvan
    Paul Ricœur. Écrits et conférences 1, Autour de la psychanalyse
    Marie-Anne Sandrin-Bui, Louis-Marie Bossard
  • Thèses PDF

Résumés – abstraits PDF

CONTRIBUTIONS

  • Appels à contributions

Les numéros

  • N° 33 – avril 2025
  • N° 32 – octobre 2024
  • N° 31 – avril 2024
  • N° 30 – octobre 2023
  • N° 29 – avril 2023
  • N° 28 – octobre 2022
  • N° 27 – avril 2022
  • N° 26 – octobre 2021
  • N° 25 – avril 2021
  • N° 24 – octobre 2020
  • N° 23 – avril 2020
  • N° 22 – octobre 2019
  • N° 21 – avril 2019
  • N° 20 – octobre 2018
  • N° 19 – avril 2018
  • N° 18 – octobre 2017
  • N° 17 – avril 2017
  • N° 16 – octobre 2016
  • N° 15 – avril 2016
  • N° 14 – octobre 2015
  • N° 13 – avril 2015
  • N° 12 – octobre 2014
  • N° 11 – avril 2014
  • N° 10 – octobre 2013
  • N°9 – avril 2013
  • N°8 – octobre 2012
  • N°7 – avril 2012
  • N°6 – octobre 2011
  • N°5 – avril 2011
  • N°4 – octobre 2010
  • N°3 – avril 2010
  • N°2 – décembre 2009
  • N°1 – avril 2009
  • Mentions Légales
© Copyright - Cliopsy - © Copyright logo - Tania de Lajonquière
Faire défiler vers le haut